Overzicht
Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige restitutie of omruiling aanbieden.
Om in aanmerking te komen voor een retourzending, moet uw artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat als waarin u het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.
Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van retournering. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen, gevaarlijke stoffen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.
Niet-retourneerbare artikelen:
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen
- Aanbiedingen
Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig.
Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:
- Elk artikel dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
- Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd
- Restituties
Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We laten u ook weten of uw restitutie is goedgekeurd of afgewezen.
Als u bent goedgekeurd, wordt uw restitutie verwerkt en wordt er binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode bijgeschreven.
Te late of ontbrekende restituties
Als u nog geen restitutie hebt ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw restitutie officieel wordt geboekt.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een restitutie wordt geboekt.
Als u dit allemaal hebt gedaan en u nog steeds geen restitutie hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via {e-mailadres}.
Aanbiedingen
Alleen artikelen met een normale prijs kunnen worden gerestitueerd. Aanbiedingen kunnen niet worden gerestitueerd.
Ruilen
We vervangen alleen artikelen als ze defect of beschadigd zijn. Als u het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@gea-automaterialen.nl en stuur uw artikel naar: Phileas Foggstraat 1, 7821 AJ Emmen t.a.v. Ruilen.
Geschenken
Als het artikel bij aankoop als cadeau was gemarkeerd en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een tegoedbon ter waarde van uw retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar u verzonden.
Als het artikel bij aankoop niet als cadeau was gemarkeerd of als de gever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om deze later aan u te geven, sturen we een terugbetaling naar de gever en worden zij op de hoogte gesteld van uw retourzending.
Retourzendingen verzenden
Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar: Phileas Foggstraat 1, 7821 AJ Emmen t.a.v. Retouren.
U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van de verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten voor de retourzending van uw terugbetaling afgetrokken.
Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het kost voordat uw geruilde product bij u aankomt, variëren.
Als u duurdere artikelen retourneert, kunt u overwegen om een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. Wij garanderen niet dat wij uw geretourneerde artikel ontvangen.
Hulp nodig?
Neem contact met ons op via info@gea-automaterialen.nl voor vragen over restituties en retourzendingen.